トップページ
  連絡掲示板

■全般
  ゲーム内容・特徴
  よくある質問
  操作一覧
  ストーリー
  登場人物一覧
  装備一覧
  アイテム価格表
  小ネタ・裏技

■翻訳
  ストーリーの翻訳
  DLC:Severedの翻訳
  Logの翻訳
  用語集

■攻略
  Chapter1~3
  Chapter4~6
  Chapter7~9
  Chapter10~12
  Chapter13~15
  Nodes&Schematics
  Hard Core攻略
  敵一覧
  実績/トロフィー

■マルチプレイ
  対戦
  対戦募集

■その他
  アンケート
  シリーズゲーム
  twitter
  RSS
  各種リンク

アクセス
現在 -
今日 -
昨日 -
総数   -  

■検索

■今日の人気ページ
■総合人気ページ

■更新履歴
取得中です。

Chapter 09 : Logs

ELLIE'S STORY 3

Sorenson :This is Sorenson, Shift 2! Kaleb, what's going on?! Dead bodies are chasing us! Dead bodies I recognize! It's fucking Shift 4!
  • 「こちらシフト2、Sorenson!Kaleb、一体これは何なんだ!?俺達は死体に追われている!あれは……くそ、何てこった、あれはシフト4の連中の死体だ!」

Kaleb :Just get out of there Sorenson, get out of there!
  • 「その場から早く離れろ、Sorenson!逃げるんだ!」

Sorenson :But we're trapped, they're closing in all around, which way did you go? Which way is clear?
  • 「囲まれている!そこら中にうじゃうじゃいるぞ!おい、俺達はどっちに向かえばいいんだ!?」

Kaleb :Use the starboard catwalks, we cleared a path, but hurry, they're closing in behind!
  • 「右舷側のキャットウォークに向かえ!その辺りの敵は全滅させたはずだからな。だが急げ、すぐにまた押し寄せて来るぞ!」

Sorenson :We'll try, wait for us!
  • 「わかった、何とかやってみる。置いて行かないでくれよ!」

ELLIE'S STORY 4

Sorenson :This is Sorenson to any remaining CEC personnel. Track towards Ellie Langford's RIG. Her group is farthest ahead and has cleared a path, but it's closing off fast.
  • 「SorensonよりCECの生存者達へ。生き延びたければEllie LangfordのRIGシグナルを目指せ!彼女達のチームが先行して道を開いてくれている!時間がない、急げ!」

Shift 2 personnel? :We gotta go Boss, more's coming.
  • 「急ぎましょう隊長、奴らが押し寄せて来ます!」

Sorenson :Don't think, just move.
  • 「考えてる暇はないぞ、急ぐんだ!」

ELLIE'S STORY 5

Kaleb :I'll leave this for who's left -- our crew is chasing us. Our DEAD crew is chasing us. It's just me and Ellie right now. We're not gonna make it.
  • 「生き残った者達へ、このログを残す――奴らは、我々の仲間だ……いや、元仲間だった、と言うべきかもしれないが。俺達を襲っていたのは、仲間の死体だったんだ。みんなやられた。もう私とEllieしか残っていない。このまま逃げのびるのは、不可能だろう。」

Ellie :No, get up Kaleb, just a few more meters!
  • 「ダメ、諦めちゃダメよ、Kaleb。出口はすぐそこよ!」

Kaleb :I hear them coming. Don't kill us both Ellie, just run. I'll save you. Just go.
  • 「奴らはすぐそばまで迫っている。Ellie、君だけは生き残れ。私は、ここに残ろう……。さあ、走れ!行くんだ!生きろ!」

Ellie :No, Kaleb... Kaleb.
  • 「Kaleb……そんな!」

Kaleb :This is Kaleb, from shift 1. We lost.
  • 「……こちらシフト1のKaleb。我々は壊滅した。」

(ラインガンのセカンダリ発動音らしきSEが数秒続き、そこで記録は終わっている)

|ログイン|